Wednesday, May 2, 2018

សិង្ហបុរីទទួលរងពី FOMO មែនទេ?

ក្នុងន័យជាក់ស្តែង "kiasu" មានន័យថាជនជាតិសិង្ហបុរីចូលចិត្តការចរចារហើយស្អប់ការបាត់ខ្លួន។ ប៉ុន្ដែតើជំនឿដ៏មុតមាំនេះបានមកពីណា?


ខ្ញុំធ្លាប់នៅសឹង្ហបូរីអស់រយៈពេលពីរបីខែនៅពេលដែលខ្ញុំមានបទពិសោធដំបូងបង្អស់របស់ខ្ញុំអំពី kiasuism ។ វាជារសៀលថ្ងៃសៅរ៍ហើយបន្ទាប់ពីរយៈពេលពីរម៉ោងដើម្បីរុករកកន្លែងលក់ទំនិញនៅលើផ្លូវ garden នៅក្នុងកំដៅដ៏ក្រាស់ខ្ញុំបានធ្វើដំណើរទៅស្ថានីយរថភ្លើងក្រោមដីដោយមានកៅអីទំនេរនិងកុមារដែលអស់កម្លាំងពីរនាក់ត្រៀមខ្លួនត្រលប់ទៅផ្ទះវិញ។



ស្ថានីយ៍នេះមានភាពក្រាស់ជាមួយមនុស្សហើយខ្ញុំបានស្វែងរកវិធីដើម្បីទៅដល់វេទិការថភ្លើង។ ខ្ញុំបានឃើញរង្វិចហើយបានដាក់ក្នុងជួររបស់មនុស្សប្រហែល 12 នាក់ដែលរង់ចាំយ៉ាងខ្ជាប់ខ្ជួនទោះបីជាមានកន្លែងស្ទូចចំនួនពីរដែលមិនដល់ one hundred ម៉ែត្រក៏ដោយ។ មានខ្យល់អាកាសនៃការប្រមើលមើលខណៈពេលដែលការលើកនោះបានរុញច្រានឡើងលើផ្លូវឆ្ពោះទៅកាន់ទីប្រជុំជន។ នៅពេលលើកបានមកដល់អ្នកទាំងអស់គ្នាបានដើរទៅមុខ។ នៅពេលដែលមនុស្សដែលអាចទៅរួចចុងក្រោយបានរឹតតែចូលទៅក្នុងទ្វាររះបានបិទទ្វារដោយប្រើពាក្យ "ding" ។ ខ្ញុំត្រូវបានគេទុកនៅលើវេទិកា, ភាន់ច្រលំ។

ការខ្វះខាតនៃការពិចារណានេះមិនបានឆ្លុះបញ្ចាំងពីបទពិសោធន៍របស់ខ្ញុំនៅសិង្ហបុរីទេ។ កាលពីមុនកម្មករសំណង់បានបញ្ឈប់ពួកចោររបស់ខ្លួនដូចដែលខ្ញុំបានដើរកន្លងមកដើម្បីកុំឱ្យខ្ញុំដាស់កូនខ្ញុំ។ ខ្ញុំមានឆ័ត្រដែលបានផ្តល់ឱ្យខ្ញុំនៅពេលដែលបានចេញពីឡានក្រុងក្នុងទឹកភ្លៀង។ ដូច្នេះហេតុអ្វីបានជាការចូលទៅក្នុងការលើកមួយហាក់ដូចជាការរស់រានមានជីវិតរបស់ fittest?

មិនយូរប៉ុន្មានខ្ញុំបានដឹងថានេះជាអ្វីដែលត្រូវធ្វើជា 'kiasu' 


Kiasu គឺជាពាក្យ Hokkien (ភាសាចិន) ដែលមកពីពាក្យ "kia" ដែលមានន័យថាខ្លាចនិង "su" ដែលមានន័យថាការបាត់បង់: ការភ័យខ្លាចនៃការបាត់បង់។ ក្នុងឆ្នាំ 2007 ពាក្យនេះត្រូវបានបញ្ចូលនៅក្នុងវចនានុក្រមអង់គ្លេស Oxford ដែលវាត្រូវបានពិពណ៌នាថាជា ... អាកប្បកិរិយាអាត្មានិយមនិងអត្មានិយម។

បណ្ឌិត Leong Chan-Hoong អ្នកស្រាវជ្រាវជាន់ខ្ពស់នៅវិទ្យាស្ថានសិក្សាគោលនយោបាយនៅសាកលវិទ្យាល័យជាតិសិង្ហបុរីបានពន្យល់ថាវាជាសភាវគតិនៃការរស់នៅ។ លោកបានប្រាប់ខ្ញុំថាប្រទេសតូចតាចវ័យក្មេងដែលមានអាយុតែ fifty three ឆ្នាំស្ថិតនៅភាគកណ្តាលនៃអាស៊ីអាគ្នេយ៍ដែលព័ទ្ធជុំវិញដោយអ្នកជិតខាងដែលមានវប្បធម៌ខុសពីប្រទេសសិង្ហបុរី។

"វាតែងតែត្រូវបានខួងចូលទៅក្នុងគំនិតរបស់ប្រជាជនសឹង្ហបូរីដែលអ្នកត្រូវតែមានទីពឹងខ្លួនអ្នកត្រូវឃ្លាតឆ្ងាយអ្នកត្រូវតែដើរមុខខ្សែកោង ... តម្រូវការដើម្បីបន្តទៅមុខតែងតែជាផ្នែកនៃ ចិត្តសង្គម "។

ក្នុងន័យជាក់ស្តែងនេះមានន័យថាសិង្ហបុរីស្អប់ការបាត់ខ្លួននិងចូលចិត្តការចរចា។ ពួកគេនឹងតម្រង់ជួរមិនឈប់ឈរសម្រាប់ម៉ូដែលចុងក្រោយបំផុតនៃទូរស័ព្ទរឺសូម្បីតែគ្រឿងតុបតែង hullo Kitty ដែលមានកំណត់នៅក្នុង McDonald's Happy Meal ។ ជនជាតិសឹង្ហបូរីខ្លួនឯងនិយាយលេងសើចអំពី "ទឹកនោមរបស់ខ្លួន" ចេញពីចិត្តគំនិតនៅអាហារបំប៉នអាហារប៊ូហ្វេដោយគ្រហឹមចានរបស់ពួកគេខ្ពស់បំផុតតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន។ ហើយការទៅតុលាការម្ហូបអាហារមានន័យថាឆាប់រហ័សក្នុងការកំណត់លក្ខខណ្ឌពាក្យ 'chope' របស់ Singlish ដែលមានន័យថាទុកកន្លែងទំនេរនៅពេលដែលទទួលបានអាហារដោយដាក់អ្វីមួយដូចជាក្រណាត់ឬឆ័ត្រនៅលើតុ។

អ្នករិះគន់អក្សរសិល្ប៍ក្នុងស្រុកលោកហ្គេលលីសួយបាននិយាយថា "Kiasuism នៅតែមានភាពចម្រូងចម្រាសជាឥរិយាបថ។ "គ្មាននរណាម្នាក់ចូលចិត្តធ្វើបែបនេះចំពោះពួកគេទេប៉ុន្តែមានមនុស្សជាច្រើនចូលចិត្តធ្វើតាមវា។ នៅពេលយើងឃើញអ្នកដទៃបង្ហាញពីអារម្មណ៍របស់យើងអារម្មណ៍របស់យើងមានពីការកោតស្ងប់ស្ងាត់និងការកម្សាន្ដស្រាលទៅជាការរំខាននិងអាម៉ាស់។

ការស្ទង់មតិវាយតម្លៃតម្លៃជាតិឆ្នាំ 2015 បានរកឃើញថាសិង្ហបុរីបានចុះបញ្ជី kiasu នៅក្នុងគំនិតកំពូល ៗ ទាំង ten របស់សង្គមសិង្ហបុរីរួមជាមួយនឹងការប្រកួតប្រជែងនិងការផ្តោតលើខ្លួនឯង។ ផ្ទុយទៅវិញនៅពេលសួរអំពីតម្លៃនិងអាកប្បកិរិយាដែលពិពណ៌នាខ្លួនឯងល្អបំផុតទំនាក់ទំនងគ្រួសារនិងមិត្តភាពនិងការយកចិត្តទុកដាក់និងភាពស្មោះត្រង់ទាំងអស់បានលេចឡើងនៅក្នុងកំពូលទាំង ten ។

នេះបង្ហាញថាអ្នករស់នៅក្នុងប្រទេសមានការយល់ដឹងអំពីភាពលំបាកក្នុងការស្វែងរកតុល្យភាពរវាងការឈានទៅមុខក្នុងជីវិតដោយមិនប៉ះពាល់ដល់ប្រព័ន្ធតម្លៃវិជ្ជមានរបស់សង្គម។

គ្មាននរណាម្នាក់ចូលចិត្តធ្វើបែបនេះចំពោះពួកគេទេប៉ុន្តែមានមនុស្សជាច្រើនចូលចិត្តធ្វើតាមវា
ប៉ុន្តែមិនមែនគ្រប់គ្នានៅក្នុងប្រទេសសឹង្ហបុរីទាល់តែឃើញកាំភ្លើងតាមបែបកញ្ចក់បែបនេះ។ ចននីលូវបានរកឃើញវិធីមួយដើម្បីឱ្យសឹង្ហបូរីពិនិត្យមើលខ្លួនឯងតាមរយៈកំប្លែង។ គាត់បានបង្កើតតួអង្គកំប្លែងដែលមានប្រជាប្រិយភាពយ៉ាងខ្លាំងលោក Kiasu ដែលបានក្លាយជាផ្នែកមួយនៃទេសភាពវប្បធម៌នៅសិង្ហបុរីក្នុងកំឡុងដើមទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 90 ហើយបច្ចុប្បន្នគាត់កំពុងរីករាយនឹងការលេចចេញជាថ្មីជាមួយនឹងរឿងកំប្លែងថ្មីដែលមានឈ្មោះថា Kiasu ។

នៅចុងទសវត្សឆ្នាំ 1980 លោកលូបានត្រលប់ទៅសឹង្ហបូរីវិញពីសហរដ្ឋអាមេរិកដែលគាត់បានសិក្សា។ ជាមួយនឹងការ Simpsons ធ្វើឱ្យស្វាគមន៍ធំនៅលើទូរទស្សន៍, Lau ចង់បង្កើតអ្វីមួយដែលស្រដៀងគ្នានៅក្នុងប្រទេសសិង្ហបុរី។ គំនិតនេះបានកើតឡើងចំពោះរូបលោកខណៈពេលដែលគាត់កំពុងធ្វើសេវាកម្មជាតិរបស់គាត់ជាមួយកងទ័ព។

ចំពោះការភ្ញាក់ផ្អើលរបស់គាត់បើទោះបីជាមានជនជាតិភាគតិចនិងភាសាចម្រុះនៅក្នុងជំរុំកងទ័ពពហុវប្បធម៌របស់សិង្ហបុរីក៏ដោយក៏មន្រ្តីវ័យក្មេងទាំងនោះបានរកឃើញមូលដ្ឋានរួមគ្នាតាមរយៈពាក្យចចាមអារ៉ាមយោធា។

"ខ្ញុំបានជួបមនុស្សជាច្រើនដែលបានប្រើពាក្យមួយចំនួនដែលកាត់តាមការប្រណាំងខុសៗគ្នា។ មិនមែនដោយសារតែអ្នកជាជនជាតិចិនឥណ្ឌាឬម៉ាឡេ "។ "ពាក្យ 'kiasu' ត្រូវបានលេចឡើងនៅក្នុងជំរុំកងទ័ព។ វាមិនត្រូវបានគេប្រើជាទូទៅនៅខាងក្រៅជំរំនោះទេ។

នៅក្នុងបរិបទនេះយោងតាមវចនានុក្រមអង់គ្លេស Singlish និងសិង្ហបុរីពាក្យ "kia su" (ដូចដែលវាត្រូវបានសរសេរជាទម្រង់ដើម) ត្រូវបានគេប្រើដើម្បីសំដៅលើទាហានដែលប្រុងប្រយ័ត្នខ្ពស់ដែលមិនខ្លាចបរាជ័យ។ ឧទាហរណ៍នៅក្នុងការលេង Michael Chiang របស់កងទ័ព Daze ដែលបានរៀបចំជាលើកដំបូងក្នុងឆ្នាំ 1987 អ្នកចាងហ្វាងរូបនេះភ័យខ្លាចការបរាជ័យក្នុងការធ្វើតេស្តភ្នែករបស់គាត់ដែលគាត់ចងចាំតារាងភ្នែកទាំងមូលកាលពីយប់មុន។

ប៉ុន្តែសម្រាប់ Lau វាក៏បានពណ៌នាថា "លក្ខណៈសម្បត្តិរបស់ជនជាតិសឹង្ហបុរីតែងតែចង់ក្លាយទៅជាលេខមួយតែងតែចង់ទៅមុខដោយរក្សាជាមួយ Joneses" នៅពេលគាត់បានដាក់វា។ ហើយក្នុងរយៈពេលពីរឆ្នាំវាបាននាំគាត់ឱ្យអភិវឌ្ឍតួអក្សររបស់លោក Kiasu, ពាក្យនេះបានរកឃើញវិធីរបស់ខ្លួនចូលទៅក្នុងអានុភាព។

នៅពេលដែលលោក Kiasu លើកដំបូងបោះពុម្ពផ្សាយនៅឆ្នាំ 1990 ប្រតិកម្មពីសាធារណជនត្រូវបានលាយបញ្ចូលគ្នា។


លោកលូបាននិយាយថា "ហុកសិបភាគរយបានអាក់អន់ចិត្តហើយ forty ភាគរយបានសើច" ។ "អ្នកដែលត្រូវបានគេអាក់អន់ចិត្តគឺជាអ្នកអភិរក្សនិយមដែលគិតថាអ្នកមិនគួរធ្វើឱ្យយើងមើលទៅមិនល្អនៅចំពោះមុខបងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋឬមនុស្សក្រៅពីសិង្ហបុរីដូចដែលពួកគេនឹងសើចចំអកឱ្យយើង។ ប៉ុន្តែខ្ញុំបាននិយាយថានោះគឺជាចំនុចទាំងស្រុងនៃកំប្លែង! "

ដូច្នេះហើយ Lau បានខ្នះខ្នែង។ លោក Kiasu មានប្រជាប្រិយភាពយ៉ាងខ្លាំងដែលស៊េរីទូរទស្សន៍និងប្រដាប់ប្រដាក្មេងលេងតាមលំដាប់លំដោយហើយប៊ឺហ្គ័ររបស់ McDonald បានដាក់ឈ្មោះតាមវា។ ក្នុងរយៈពេលពីរខែនៃការដាក់បង្ហាញរបស់ខ្លួន one,2 លាន Kiasu Burgers (ប៊ឺហ្គ័រមាន់ជាមួយសាឡាត់បន្ថែមមូយូនីសនិងប៊ុនបន្ថែម) ត្រូវបានលក់។

លោកចាន់ហ្វុងបាននិយាយថា "ខ្ញុំគិតថានៅពេលដែលវាត្រូវបានបង្កើតដំបូងក្នុងទសវត្សរ៍ទី ninety វាមានន័យអវិជ្ជមានច្រើនហើយវាត្រូវបានគេផ្ទុកខ្លះ" ។ "ប៉ុន្តែប៉ុន្មានឆ្នាំមកនេះវាបានក្លាយទៅជាអ្វីដែលមានលក្ខណៈកាន់តែច្រើន ... វាបានក្លាយទៅជាសមត្ថភាពមួយ" ។

លោកបានបន្ថែមថា "វាជារឿងល្អក្នុងការធ្វើជាអ្នកនិយាយកំប្លែង ... វាជាបរិបទណាស់" ។
ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំថ្មីៗនេះ kiasuism បានស្ថិតនៅក្រោមភ្លើងឆេះពីអ្នកនយោបាយនិងអ្នកដទៃ។ Kuik Shiao-Yin សមាជិកសភាម្នាក់ដែលត្រូវបានតែងតាំងរិះគន់វាសម្រាប់ការរារាំងការច្នៃប្រឌិតក្នុងមុខជំនួញដោយនិយាយថាសហគ្រិន kiasu ត្រូវបានជំរុញដោយការថប់បារម្ភដើម្បីទទួលបានប្រាក់ឈ្នួលខ្លីជាជាងការឈ្នះនៅការប្រកួតយូរ។

ដូច្នេះហើយ Lau បានខ្នះខ្នែង។ លោក Kiasu មានប្រជាប្រិយភាពយ៉ាងខ្លាំងដែលស៊េរីទូរទស្សន៍និងប្រដាប់ប្រដាក្មេងលេងតាមលំដាប់លំដោយហើយប៊ឺហ្គ័ររបស់ McDonald បានដាក់ឈ្មោះតាមវា។ ក្នុងរយៈពេលពីរខែនៃការដាក់បង្ហាញរបស់ខ្លួន one,2 លាន Kiasu Burgers (ប៊ឺហ្គ័រមាន់ជាមួយសាឡាត់បន្ថែមមូយូនីសនិងប៊ុនបន្ថែម) ត្រូវបានលក់។

លោកចាន់ហ្វុងបាននិយាយថា "ខ្ញុំគិតថានៅពេលដែលវាត្រូវបានបង្កើតដំបូងក្នុងទសវត្សរ៍ទី 90 វាមានន័យអវិជ្ជមានច្រើនហើយវាត្រូវបានគេផ្ទុកខ្លះ" ។ "ប៉ុន្តែប៉ុន្មានឆ្នាំមកនេះវាបានក្លាយទៅជាអ្វីដែលមានលក្ខណៈកាន់តែច្រើន ... វាបានក្លាយទៅជាសមត្ថភាពមួយ" ។

ស្វាមីរបស់នាងលឹមស៊ីនជីនបានលេបថ្នាំសម្លាប់ខ្លួន។ គាត់ជឿជាក់ថាដោយសារតែប្រទេសរបស់គាត់មិនមានធនធានធម្មជាតិទេនោះការក្លាយជា kiasu គឺជាគន្លឹះនៃភាពជោគជ័យរបស់ខ្លួន។ "បុព្វបុរសរបស់យើងបានរស់រានមានជីវិតតាមរយៈការប្រកួតប្រជែងហើយដូច្នេះជាឪពុកម្ដាយយើងត្រូវការដាក់វិញ្ញាណនេះដល់កូន ៗ តាំងពីក្មេងមក" ។

លោកបានមានប្រសាសន៍ថា "យើងគ្មានជម្រើសទេ។ យើងមិនអាចបំបែកចេញពីនេះបានទេព្រោះការប្រកួតប្រជែងគឺជាធនធានតែមួយគត់របស់យើង។ មិនមានទឹកម្ហូបអាហារគ្មានដីទេ - ដោយមានតែលេខ one ប៉ុណ្ណោះយើងអាចរស់បាន។

ដូច្នេះវាហាក់ដូចជាថា kiasu មិនមែនគ្រាន់តែជា #FOMO នៃជំនាន់ Instagram ទេ។ វាជាការយល់ដឹងយ៉ាងជ្រៅថាមានតែដោយមានមហិច្ឆតានិងចង់ក្លាយជាមនុស្សល្អបំផុត (និងប្រទេសរបស់អ្នក) អាចលូតលាស់បាន។

No comments:

Post a Comment