ជីវិតរស់នៅលើបណ្ដាញ Internet
មានឱកាសដ៏អស្ចារ្យមួយដែលអ្នកទើបតែបានឃើញអ៊ីម៉ែលឬការលេចឡើងដែលផ្តល់នូវវិធីថ្មីៗបំផុតមួយចំនួនដែលក្រុមហ៊ុនក្រុមហ៊ុនប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមឬគេហទំព័រមានផែនការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យរបស់អ្នក។ តើយើងនឹងត្រលប់មកវិញនូវការគ្រប់គ្រងព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនរបស់យើងទេ?
នៅក្នុងពិភពដែលមានការតភ្ជាប់កាន់តែខ្លាំងឡើងទិន្នន័យរបស់យើងត្រូវបានគេមើលឃើញថាជាអ្វីមួយដើម្បីទិញនិងលក់។
អាជីវកម្មផ្តល់ជូននូវទំនិញនិងសេវាកម្មផ្ទាល់ខ្លួនដល់អតិថិជនបង្កើនលទ្ធភាពនៃទិន្នន័យជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចនិងសូម្បីតែធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវសុខុមាលភាព។
ប៉ុន្តែរូបភាពសុទិដ្ឋិនិយមនេះអំពីការកើនឡើងនៃវិទ្យាសាស្រ្តទិន្នន័យគឺមិនពេញលេញទេ។
រឿងអាស្រូវដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការចែករំលែកទិន្នន័យមិនត្រឹមត្រូវនៃអ្នកប្រើប្រាស់ហ្វេសប៊ុកចំនួន eighty seven លាននាក់ដែលមានការពិគ្រោះយោបល់នយោបាយ Cambridge Analytica បានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ថាពេលខ្លះទិន្នន័យត្រូវបានចែករំលែកដោយគ្មានចំណេះដឹងរបស់យើង។
នៅខែឧសភាច្បាប់ឯកជនថ្មីដ៏ស្វិតស្វាញកំពុងត្រូវបានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់នៅទូទាំងទ្វីបអឺរ៉ុបដោយផ្តល់ឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់សហភាពអឺរ៉ុបនូវការគ្រប់គ្រងលើទិន្នន័យរបស់ពួកគេនិងការពិន័យជាប្រាក់ច្រើនសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនដែលរំលោភបំពានច្បាប់។
វាគឺមានតំលៃផ្អាកដើម្បីគិតអំពីរបៀបដែលយើងទទួលបានទៅចំណុចនេះ។
ដើម្បីចាប់ផ្តើមយល់យើងត្រូវចងចាំថាទិន្នន័យអាចត្រូវបានចម្លងចែករំលែកនិងប្រមូលបានពីប្រភពជាច្រើន។
នៅពេលដែលយើងប្រើឧបករណ៍ឌីជីថល - អ្វីគ្រប់យ៉ាងពីកម្មវិធីរុករកបណ្ដាញទូរស័ព្ទទូរស័ព្ទកាតភក្ដិកំណត់និងកាមេរ៉ា CCTV - យើងបង្កើតទិន្នន័យដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកផ្សាយពាណិជ្ជកម្មក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងនគរបាលនិងអ្នកផ្សេងទៀតយល់ពីទិដ្ឋភាពនៃជីវិតរបស់យើង។
មានតែភាពអាចរកបានរបស់វានិងភាពវៃឆ្លាតនៃឧបករណ៍ដោះស្រាយរបស់វាកំណត់នូវអ្វីដែលវាអាចប្រាប់យើង។
នេះគឺខុសគ្នាខ្លាំងចំពោះទំនិញប្រពៃណីដែលអាចទិញនិងលក់បានដូចជាផ្ទះ។
ប្រសិនបើអ្នកលក់ផ្ទះអ្នកទិញប្រហែលជាអាចយល់អំពីបុគ្គលិកលក្ខណៈរបស់អ្នកប្រហែលជាតាមរយៈរសជាតិផ្ទះបាយពិសេសនិងកម្រាលព្រំក្រហម។
លើសពីនេះទៅទៀតការយល់ដឹងដ៏មានសក្តានុពលក្នុងជីវិតរបស់អ្នកមានកម្រិត។ កំណត់ហេតុប្រចាំថ្ងៃរបស់អ្នកនិងអាល់ប៊ុមរូបថតនឹងត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរជាមួយអ្នក។
ជាមួយទិន្នន័យវាមានភាពស្មុគស្មាញ។ នៅពេលដែលអ្នកចុះឈ្មោះប្រើអ៊ីនធឺរណិតការប្រមូលទិន្ន័យថេរហើយជានិច្ចកាលចាប់ផ្តើម។
ការយល់ដឹងនិងកិច្ចព្រមព្រៀងអប្បបរមាជារឿយៗគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ការប្រមូលនេះដើម្បីចាប់ផ្តើម: ការចុច "ខ្ញុំយល់ព្រម" ទៅនឹងលក្ខខណ្ឌដែលអ្នកប្រហែលជាអាចឬមិនទាន់អានបានអាចគ្រប់គ្រាន់។
វាហាក់ដូចជាការប្រគល់ផ្ទះឱ្យស្អាតនិងស្អាតស្អំហើយអ្នកបានអញ្ជើញអ្នកទិញឱ្យមកនៅជាមួយអ្នកហើយចាប់ផ្តើមកត់ចំណាំ: របៀបដែលអ្នកប្រព្រឹត្ដអ្នកដែលអ្នកនិយាយជាមួយអ្នកដែលមកលេងអ្នកហើយដែលចំណាយពេលយប់។
មនុស្សជាច្រើនមិនដែលយល់ច្បាស់ពីរបៀបដែលទិន្នន័យដែលពួកគេបង្កើតត្រូវបានចែករំលែកប្រមូលនិងបកប្រែ។
វាអាចត្រូវបានផ្សំជាមួយទិន្នន័យពីប្រភពផ្សេងទៀតនិងបានស៊ើបអង្កេតក្នុងវិធីដែលមិនអាចទាយទុកជាមុននិងមិនដឹងទុកជាមុនដើម្បីទទួលបាននូវចំណេះដឹងស៊ីជម្រៅអំពីជីវិតចំណង់ចំណូលចិត្តនិងអាកប្បកិរិយានាពេលអនាគតរបស់យើង។
ចំណេះដឹងនេះអាចត្រូវបានប្រើដើម្បីជះឥទ្ធិពលដល់យើងតាមរបៀបដ៏វៃឆ្លាតតែអស្ចារ្យ។
ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មព័ត៌មាននិងមិត្តភក្តិដែលយើងជួបប្រទះនៅលើអ៊ីនធឺណិតជារឿយៗជាលទ្ធផលនៃការប្រមាថមើលងាយនេះ។
ហើយមិនដូចផ្ទះមួយទិន្នន័យអាចត្រូវបានចម្លងម្តងហើយម្តងទៀតនៅតិចតួចនិងឥតគិតថ្លៃដល់មនុស្សមួយចំនួនគ្មានដែនកំណត់។
វាច្បាស់ណាស់ថាហានិភ័យចំពោះភាពឯកជនជាមួយទិន្នន័យមានច្រើន។ ការទទួលស្គាល់នេះ, ការការពារបន្ថែមត្រូវបានគេណែនាំ។
នៅអឺរ៉ុបចាប់ពីថ្ងៃទី twenty five ខែឧសភាច្បាប់ថ្មីដែលហៅថាបទបញ្ជាការពារទិន្នន័យទូទៅ (GDPR) នឹងត្រូវអនុវត្ត។
គោលបំណងគឺដើម្បីផ្តល់ឱ្យបុគ្គលម្នាក់នូវអំណាចដើម្បីធ្វើការជ្រើសរើសដោយត្រឹមត្រូវអំពីរបៀបដែលទិន្នន័យរបស់ពួកគេត្រូវបានប្រមូលនិងប្រើប្រាស់។
ទិន្នន័យផ្ទាល់ខ្លួនអាចត្រូវបានប្រមូលបានតែសម្រាប់គោលបំណងច្បាស់លាស់និងច្បាស់លាស់ប៉ុណ្ណោះ។ ក្រុមហ៊ុនត្រូវតែច្បាស់អំពីរបៀបនិងមូលហេតុដែលពួកគេប្រមូលវា។
ក្បួនតម្លាភាពថ្មីត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីធានាថាអ្នកប្រើប្រាស់ដឹងថាប្រភេទទិន្នន័យអ្វីខ្លះកំពុងត្រូវបានប្រមូលនៅពេលពួកគេប្រើកម្មវិធីឬវេទិកាព្រមទាំងអ្នកដែលចែករំលែកវា។
នេះជាមូលហេតុដែលយើងបានឃើញការជូនដំណឹងអំពី "ការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពដ៏សំខាន់" តាមរយៈកម្មវិធី Facebook និង Twitter ។
ក្រុមហ៊ុននឹងត្រូវបានទាមទារដើម្បីការពារភាពឯកជនរបស់អ្នកប្រើ "តាមលំនាំដើម" ។ ប្រសិនបើទិន្នន័យត្រូវបានលេចធ្លាយអ្នកប្រើត្រូវតែប្រាប់ថាតើវាអាចបង្កឱ្យមានហានិភ័យខ្ពស់ដល់ពួកគេដែរឬទេ។
វាក៏អាចប្រើតិចតួចនៃ "ច្បាប់" ដែលរារាំងមនុស្សជាច្រើនរបស់យើងពីការយល់ដឹងអំពីអ្វីដែលកើតឡើងចំពោះទិន្នន័យរបស់យើងនិងការធ្វើឱ្យមានជំរើសអំពីអ្វីដែលត្រូវចែករំលែក។
នេះដោយសារតែការព្រមព្រៀងសម្រាប់ចែករំលែកទិន្នន័យនឹងអនុវត្តតែនៅពេលដែលលក្ខខណ្ឌត្រូវបានសរសេរ "ដោយប្រើភាសាច្បាស់លាស់" ។
ក្រុមហ៊ុនមានហេតុផលគួរឱ្យទាក់ទាញចិត្តដើម្បីអនុវត្តតាម: ពិន័យរហូតដល់ 4 wheel drive នៃចំណូលប្រចាំឆ្នាំទូទាំងពិភពលោកអាចត្រូវបានអនុវត្តប្រសិនបើស្តង់ដារមិនត្រូវបានឆ្លើយតប។
ហើយទោះបីជា GDPR គឺជាច្បាប់របស់សហភាពអឺរ៉ុបក៏ដោយក៏ក្រុមហ៊ុនដែលមានមូលដ្ឋាននៅខាងក្រៅព្រំដែនក៏នឹងត្រូវប្រកាន់ខ្ជាប់ដែរប្រសិនបើពួកគេផ្តល់ជូននូវទំនិញនិងសេវាកម្មនៅក្នុងសហភាពអឺរ៉ុបឬដំណើរការទិន្នន័យរបស់ប្រជាជន។
សូម្បីតែជាមួយ Brexit ក៏ដោយក៏អង្គការចក្រភពអង់គ្លេសនៅតែបន្តមានអារម្មណ៍ថាមានផលប៉ះពាល់។
វិក័យប័ត្រការពារទិន្នន័យថ្មីកំពុងដំណើរការតាមរយៈសភាដែលនឹងអនុម័តតាមបទដ្ឋានដែលបង្កើតដោយ GDPR ។
ដូចនេះផលប៉ះពាល់របស់ GDPR នឹងត្រូវបានគេបង្ហាញទូទាំងពិភពលោកមិនគ្រាន់តែនៅអឺរ៉ុបប៉ុណ្ណោះទេ។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយការងារជាច្រើននៅតែមានដើម្បីធានាថាច្បាប់មានផលប៉ះពាល់។ លក្ខខណ្ឌសំខាន់ៗនិងតម្រូវការត្រូវការការបញ្ជាក់និងការសាកល្បងនៅក្នុងតុលាការ។
ហើយបុគ្គលម្នាក់ៗនឹងត្រូវដឹងពីសិទ្ធិរបស់ពួកគេប្រសិនបើពួកគេត្រូវអនុវត្តវា។
វាក៏មានលទ្ធភាពដែលអ្នកប្រើប្រាស់មិនទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការគ្រប់គ្រងរបស់ GDPR ប្រសិនបើក្រុមហ៊ុនផ្លាស់ប្តូររបៀបដែលពួកគេធ្វើការ។
ក្នុងករណីហ្វេសប៊ុកសមាជិកចំនួន one,5 ពាន់លាននាក់នឹងលែងត្រូវបានការពារបន្ទាប់ពីក្រុមហ៊ុននេះបានសម្រេចចិត្តថាពួកគេនឹងមិនត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយការិយាល័យកណ្តាលនៅអ៊ឺរ៉ុបរបស់ខ្លួនក៏ដោយ Facebook Iraqi National Congress នៅអាមេរិក។ ហ្វេសប៊ុកបាននិយាយថាខ្លួនមានផែនការឯកជនភាពច្បាស់ជាងនៅទូទាំងពិភពលោក។
ក្រុមធុរកិច្ចមួយចំនួនក៏បានលើកឡើងនូវកង្វល់ផងដែរដោយបង្ហាញថាក្រុមហ៊ុនជាច្រើនមិនបានដឹងពីការផ្លាស់ប្តូរហើយបទប្បញ្ញត្តិថ្មីនឹងជាបន្ទុកបន្ថែម។
បើទោះបីជាមានការព្រមានទាំងនេះ, GDPR បានរួចទៅហើយនៅក្នុងកម្លាំង, រឿងអាស្រូវ Cambridge Analytica អាចនឹងដើរខុសគ្នាខ្លាំងណាស់។
ជាមួយនឹងសក្តានុពលនិងហានិភ័យដ៏មហិមានៃទិន្នន័យធំដែលបានកំណត់យ៉ាងច្បាស់លាស់នៅក្នុងការយកចិត្តទុកដាក់របស់សាធារណជនការសហការប្រកបដោយអត្ថន័យនិងការត្រួតពិនិត្យទិន្នន័យផ្ទាល់ខ្លួនគឺជាអាទិភាពសម្រាប់មនុស្សជាច្រើន។
យើងនឹងមានឧបករណ៍មួយចំនួនក្នុងពេលឆាប់ៗដើម្បីជួយយើងក្នុងទិសដៅនេះ។
ហើយការផ្តន្ទាទោសចាំបាច់ត្រូវដោះស្រាយជាមួយក្រុមហ៊ុនដែលរំលោភបំពានច្បាប់។
No comments:
Post a Comment